O Maria, concepita senza peccato, prega per noi che ricorriamo a Te!

 

 

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Castità

 

Opere dei Santi

 

Sant'Alfonso Maria de'Liguori

Le Glorie di Maria

PARTE PRIMA

CAPITOLO X.

O dulcis Virgo Maria.

 

(...)

Ma torre di fortezza che non solo libera i peccatori dal castigo, ma difende anche i giusti dagli assalti dell'inferno. Così dice lo stesso Riccardo, asserendo che dopo il nome di Gesù non vi è nome in cui si ritrovi tanto aiuto, da cui si conferisca tanta salute agli uomini, quanto da questo gran nome di Maria: Non est in aliquo nomine tam potens adiutorium, nec est aliud nomen datum hominibus post nomen Iesu, ex quo tanta salus refundatur hominibus, sicut nomen Mariae (De laud. Virg., c. 2).29 Specialmente si sa da per tutto, come tutto


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giorno si sperimenta da' divoti di Maria, che 'l suo gran nome dà forza a vincere le tentazioni contro la castità. Riflette il medesimo autore sulle parole di S. Luca: Et nomen Virginis Maria (c. I, 27), che questi due nomi di Maria e di Vergine si nominano dal Vangelista congiunti, acciocché intendiamo che 'l nome di questa purissima Verginella non dee mai andar disunito dalla castità: Hoc nomen semper cum castitate coniunctum esse debet (Loc. cit.).30 Onde dice S. Pier Crisologo che 'l nome di Maria è indizio di castità: Nomen hoc indicium castitatis (Serm. 146).31 Volendo dire che chi ne' dubbi d'aver peccato nelle tentazioni impure si ricorda d'aver invocato il nome di Maria, ha un segno certo di non aver offesa la castità.

Sicché avvagliamoci sempre del bel consiglio di S. Bernardo, il quale dice: In periculis, in angustiis, in rebus dubiis, Mariam cogita, Mariam invoca. Non recedat ab ore, non recedat a corde (Hom. 2, sup. Miss.):32 In tutti i pericoli di perder la divina grazia, pensiamo a Maria, invochiamo Maria unitamente col nome di Gesù, poiché questi nomi vanno sempre uniti insieme. Non si partano mai questi due dolcissimi e potentissimi nomi né dal nostro cuore né dalla nostra bocca, poiché questi due gran nomi ci daran forza per non cedere, e per vincere sempre tutte le tentazioni. - Son troppo belle le grazie


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che stan promesse da Gesù Cristo a' divoti del nome di Maria, com'egli stesso parlando colla sua Santa Madre fe' intendere a S. Brigida, rivelandole che chi invocherà il nome di Maria con confidenza e proposito d'emenda, riceverà tre grazie singolari, cioè un perfetto dolore de' suoi peccati, la lor soddisfazione e la fortezza per giungere alla perfezione, e di più finalmente la gloria del paradiso: Quicumque invocaverit nomen tuum et in te sperabit cum proposito emendandi, tria illi dabuntur, contritio peccatorum, eorum satisfactio et fortitudo ad proficiendum, et insuper regnum caelorum (Rev., lib. 1, cap. 50).33 Poiché, soggiunse il divin Salvatore, sono sì dolci e care, o Madre mia, a me le tue parole, che non posso negarti quel che tu mi chiedi: Tanta enim est in me dulcedo verborum tuorum, quod negare non valeo quod tu petis.

(...)


29 «Dedit enim ei (Mariae) tota Trinitas nomen quod est super omne nomen post nomen Filii sui... Non est enim in alio aliquo nomen (nomine), post nomen (Filii), tam potens adiutorium, nec est aliquod nomen sub caelo datum hominibus post dulce nomen Iesu, ex quo tanta salus refundatur hominibus.» Id. op., lib. 1, cap. 2, n. 3: Lugduni, pag. 7, col. 2; Parisiis, p. 13, col. 1.

30 «Luc. I, 27: Et nomen virginis Maria. Bene autem immediate iungitur Mariae virginitas: eo quod non solum nomine praeferat, sed et aliis praebeat gratiam castitatis. Ita etiam nomini Mariae virginitas et sanctitas inseparabiter sunt adiunctae, quod, cum agit beatus Lucas, VII, 37, de poenitentia Magdalenae, propter huius nominis reverentiam non ausus fuit Mariam, sed mulierem nominare: sed paulo post, scilicet VIII, 2, cum dicit eam, iustificatam a Domino, de suis facultatibus ministrare, vocat eam Mariam.» Id. op., l. c., n. 5, Lugduni, 9, col. 2; Parisiis, 16, col. 2.

31 «Maria mater vocatur, et quando non Maria mater?... Nonne haec exeuntem populum de Aegypto concepit uno utero ut emergeret caelestis in novam creaturam renata progenies iuxta illud Apostoli: Patres nostri omnes sub nube fuerunt, et omnes mare transierunt, et omnes in Moyse baptizati sunt in nube et in mari (I Cor. X, 1, 2). Et ut semper Maria humanae praevia sit salutis, populum quem unda generatrix emisit in lucem, ipsa iure praecessit in cantico. Maria, inquit, soror Aaron, sumens tympanum in manu sua, dixit: Cantemus Domino, gloriose enim honorificatus est (Exod. XV, 20, 21). Nomen hoc prophetiae germanum est, hoc renascentibus salutare, hoc virginitatis insigne, hoc pudicitiae decus, hoc indicium castitatis, hoc Dei sacrificium, hoc hospitalitatis virtus, hoc collegium sanctitatis; merito ergo matris Christi nomen est hoc maternum.» S. PETRUS CHRYSOLOGUS, Archiepiscopus Ravennas (+ 440), Sermo 146. ML 52-593.

32 S. BERNARDUS, De laudibus Virginis Matris, super «Missus est», hom. 2, n. 17. ML 183-70.

33 «Respondit Filius: «Carissima mater mea, verba tua dulcia sunt mihi... Nulla erit petitio tua ad me, quae non exaudiatur, et per te omnes qui petunt misericordiam cum voluntate emendandi, gratiam habebunt...»...Respondit Matri Filius: «... Quia per dulcissima verba oris tui trahis misericordiam a me, pete quodcumque vis, et dabitur tibi.» Respondit Mater: «Fili mi, quia misericordiam ego a te consecuta sum, ideo misericordiam et auxilium peto miseris. Quatuor quippe sunt loca. Primus est caelum... Secundus locus est infernus... Tertius locus est purgatorium... Quartus locus est mundus, et habitatores eius indigent tribus. Primo, contritione pro peccatis. Secundo satisfactione. Tertio, fortitudine ad faciendum bona.» Respondit Filius: «Omnis quicumque invocaverit nomen tuum et spem habet in te, cum proposito emendandi commissa, ista tria dabuntur ei, insuper et regnum caeleste. Tanta enim est mihi dulcedo in verbis tuis, ut non possim negare quae petis, quia nihil aliud vis nisi quod ego. Tu denique es quasi fiamma lucens et ardens, qua luminaria exstincta accenduntur, et inaccensa convalescunt: sic ex caritate tua, quae ascendit in cor meum et attraxit me ad te, reviviscent qui in peccatis sunt mortui; et tepidi, quasi fumus nigri, in caritate mea convealescunt.» Revelationes S. BIRGITTAE, lib. 1, cap. 50. Coloniae Agrippinae, 1628, pag. 62, col. 1, 2.

(...)